Welcome to Azam und Liza's blog, hope you enjoy reading :)
RSS

Sunday, September 20, 2009

Rumah Baru Kami



Yesss.. setelah beberapa hari menetap di Holiday Flat di Idstein, kitaorang berpindah ker rumah baru kami di Worsdorf.. jarak nya dari Idstein adalah dalam 4km.. kalau jalan kaki hari2 memang la.. boleh kuruih.. di buatnyerr.. Rumah baru nie jenis flat... kat sini memang banyak flat yang di diami oleh student... itu pun mahal wooo.. dalam Euro 450 sebulan (itulah yang paling murah kat Idstein, ni pun dah berapa kali nego) ... kire sendiri la.. yer dalam matawang RM.... Kalau dari Idstein atau University boleh naik bas no 225 atau 226..

Tuan rumah nie memang baik betull.... macam mak dan ayah angkat... bayangkan sofa, almari dan katil tu kitaorang beli kat luar dari Worsdorf di mana jaraknya lebih kurang 20km dan diaorang drive ke sana untuk beli perabot tu... Dah la.. bawak kitaorang ke sana.. siap tolong pasangkan lagi... Mr Kempf (Tuan rumah) nie asalnya seorang tukang kayu.. so.. bab2 pasang memasang nie dia memang expert... tapi... bayangkan dah laa flat kitaorang nie 2 tingkat dan kitaorang menginap kat tingkat 2 nak mengangkat perabot2 tu ke atas jenuh jugak dibuatnyer.. dan almaklumla.. bulan puasa lak tu.... dahaga tak ingat tahan jer la.. sampai buka puasa..Tuan rumah suruh we all buka (minum air kosong)..........Alhamdulilah Iman masih kukuh dan apa sangatlah puasa di cuaca yang sejuk macam Germany ni, walaupun berpuasa lebih 14 jam. So no hal punya....

Semua barang yang we all beli adalah second hand kaufhaus. We all dapat sofa, bed frame, study table and almari semuanya dalam Euro 230 (dalam RM1000)..percaya atau tidak???dan conditionnya masih baik dan cantik. Berbaloi sangat membeli.

1 comments:

Anonymous said...

yelah..busu ingat beli baru..or..all in hse...second rupaye...still cantik laa...